Sute de mii de români, afectați de produsele IKEA: Ce defecte s-au constatat și cum pot fi returnate

Business
10.02.2016
Autor: Cristi Teodorescu

Compania IKEA le recomandă clienților care au cumpărat o plafonieră HYBY sau LOCK să o demonteze cât mai repede și să o aducă la magazinul IKEA din București, unde vor primi înapoi suma integrală plătită pe produs. Conform unor sesizări, există riscul ca abajururile de sticlă ale acestora să se desprindă şi să cadă.

Compania a primit o serie de sesizări de la clienți care au semnalat că abajururile de sticlă s-au desprins și au căzut, fie în timpul utilizării, fie în timpul asamblării, informează reprezentanţii IKEA.

Citește și: Plecare surprinzătoare în televiziune: După 10 ani, am decis că e momentul unei schimbări

Foto cu plafoniera HYBY- aici

Foto cu plafoniera LOCK- aici

În urma unei anchete preliminare inițiate de companie, a rezultat că două posibile cauze pot fi: uzarea în timp a clemelor de plastic folosite pentru susținerea sticlei sau faptul că, uneori, plafonierele pot fi asamblate incorect, ceea ce creează presiune pe abajurul de sticlă.

Citește și: Ce au pățit Antena 3 și B1 TV din cauza lui Mihai Gâdea și Radu Banciu

„Toate produsele IKEA sunt testate în conformitate cu standardele de siguranță și legislația în vigoare. Cele trei modele de plafoniere au fost testate atât în timpul fazei de dezvoltare de produs, cât și în timpul producției. În plus, au fost testate de laboratoare externe pentru a verifica conformitatea cu standardele în vigoare și au trecut toate testele de siguranță. Din păcate, în acest caz, testele nu au fost suficiente pentru a descoperi riscul desprinderii abajururilor mai devreme. Compania IKEA nu face compromisuri în ceea ce privește siguranța produselor. Întotdeauna punem accent pe siguranța și calitatea produselor și pe a preveni, nu pe a repara. Acționăm imediat ce descoperim că un produs IKEA nu se ridică la nivelul cerințelor și standardelor de siguranță IKEA. Prin urmare, compania a decis retragerea de la vânzare și rechemarea de pe piață a tuturor plafonierelor HYBY, LOCK și RINNA, pentru a preveni orice posibilitate de producere a vreunui incident.”, subliniază reprezentanţii companiei.

Citește și: DETALII inedite despre fratele Laurei Codruța Kovesi: Ce au descoperit oamenii lui Cioloș

Plafonierele de sticlă HYBY și LOCK au fost vândute în toate țările în care se află magazine IKEA; LOCK din 2002 și HYBY din 2012. RINNA a fost vândută în unsprezece țări europene și în China, începând din 2010. Vânzările totale au fost de peste 25 de milioane de bucăți, din toate cele trei produse.

Din magazinul IKEA din Bucureşti au fost cumpărate:

    5.775 plafoniere HYBY, la prețul de 44,9 lei, începând din anul 2012, cu următorul cod de produs: 901.964.32.

    125.730 plafoniere LOCK, la prețul de 16,9 lei, începând din anul 2007, cu următorul cod de produs: 000.556.91.

Citește și: DEMITERE surpriză la Digi: Cel mai bun jurnalist a fost dat afară și a semnat cu concurența
Plafonierele RINNA nu au fost expuse la vânzare în București.

Magazinul IKEA din Băneasa nu mai are aceste produse la vânzare și nu a primit nicio sesizare de la clienți în privința niciunuia dintre acestea.

Clienții care au cumpărat plafoniere HYBY și LOCK sunt invitați la departamentul Relații Clienți din magazin pentru a returna produsul și pentru a primi înapoi suma integrală. Dovada plății (bonul) nu este necesară.

Citește și:STENOGRAME INCENDIARE din dosarul milionarului Ioan Neculaie: Cu ce l-a interceptat DNA

Sursa: B365.ro.

Articole similare:

Top