Vești bune pentru românii care au Volkswagen: Vor primi DESPĂGUBIRI

Green
03.08.2016
Autor: Cristi Teodorescu

Comisarul european pentru Justiție, Vera Jourova, lucrează împreună cu organizațiile pentru protecția consumatorilor din UE pentru a obliga grupul german Volkswagen să acorde despăgubiri clienților săi din Europa, la fel cum a făcut și în SUA, în urma scandalul manipulării emisiilor poluante, transmite Reuters.

Luna trecută, constructorul auto german a promis că va aloca până la 15,3 miliarde de dolari pentru a-i despăgubi pe cei 475.000 deținători de vehicule diesel marca VW din SUA.

Citește și: Laura Bretan atacă PRO TV după ce a câştigat ‘Românii au talent’: ‘Nu am văzut niciun ban’

În schimb, până în prezent, Volkswagen a respins solicitările privind acordarea de despăgubiri celor 8,5 milioane de deținători de vehicule din Europa, unde diferențele legislative față de SUA fac ca șansele unor despăgubiri să fie mai mici. În locul despăgubirilor, Volkswagen a implementat un o soluție tehnică de remediere a autovehiculelor vizate de scandalul manipulării emisiilor poluante, grupul german apreciind că datorită acestei soluții deținătorii de autovehicule din UE nu vor fi afectați de diminuarea valorii automobilului. Pe de altă parte, majoritatea deținătorilor de vehicule diesel marca VW din SUA, vor primi despăgubiri cuprinse între 5.000 și 10.000 de dolari, în funcție de valoarea vehiculelor înaintea scandalului Dieselgate.

Citește și: Noi SECRETE din dosarul lui Bogdan Olteanu: ADEVĂRATA implicare a lui Sorin Ovidiu Vântu

În încercarea de a pune presiune pe Volkswagen, comisarul european pentru Justiție,Vera Jourova a precizat luni într-un comunicat că „lucrăm împreună cu autoritățile pentru protecția consumatorilor pentru a ne asigura că consumatorii din UE vor beneficia de un tratament corect”.

Comisarul a trimis săptămâna trecută o scrisoare autorităților naționale pentru protecția consumatorilor din cele 28 de state membre în ideea de a strânge informații cu privire la dificultățile cu care se confruntă și de asemenea în încercarea de a-și coordona eforturile, a precizat la rândul său purtătorul de cuvânt al Comisiei, Christian Wigand. Acesta a adăugat că opțiunile vor fi discutate în luna septembrie, când Comisia va organiza o reuniune cu organizațiile pentru protecția consumatorilor.

Citește și: România poate deveni cel mai important pilon NATO: SUA vor să mute militarii de la Incirlik la noi

Cu toate acestea, în pofida solicitărilor făcute de Comisarul european pentru Justiție,Vera Jourova și de la alți oficiali europeni care au cerut VW să nu facă discriminări între proprietarii de automobile din Europa și cei din SUA, în cazul Uniunii Europene responsabilitatea pentru supravegherea, amendarea și aplicarea legii aparține în principal autorităților naționale. Organizațiile pentru protecția consumatorilor și avocații din Europa nu dispun de mecanismele legale precum acțiunile colective ( class-action lawsuit). O serie de organizații pentru protecția consumatorilor din Belgia, Spania și Italia au demarat acțiuni colective în numele consumatorilor afectați dar astfel de acțiuni nu sunt posibile în alte state UE.

Citește și: Pe lângă mire și mireasă, la nunți vor fi și agenții fiscali: Decizia luată de ANAF

Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Citește și: Fethullah Gülen rupe tăcerea și spune cine a dat lovitura de stat din Turcia: Am fost TRĂDAT / VIDEO

Articole similare:

Top