Hong Kong-ul, de pe Vârful Victoria…

Travel
10.06.2015
Autor: RB

Pentru faptul ca Varful Victoria si a sa priveliste asupra zonei a reprezentat de la bun inceput unul din obiectivele mele principale in calatoria  la Hong Kong, am decis sa aloc o buna parte dintr-o zi respectivului obiectiv.

Dupa ce am ajuns din pensinsula Kowloon in insula Hong Kong, m-am indreptat spre sediul Bancii Nationale a Chinei, pentru a admira privelistea de la etajul 36.

BANCA NATIONALA A CHINEI

DISTRICTUL CENTRAL

Nu foarte multi turisti aflati la Hong Kong stiu ca se poate urca la etajul 36 al sediului Bancii Nationale a Chinei, gratuit si fara pre amari batai de cap. Trebuie doar sa ai la tine un act de identitate cu poza, pentru a fi legitimat si inregistrat la intrare.

Spre surprinderea mea, in dimineata aceea, am fost singurul care dorea sa urce, asa ca formalitatile au durat foarte putin. Am primit un card de vizitator si  am urcat cu liftul la etajul 36. Sincer, ma asteptam la o zona de observare mai mare, la 360 grade, asa cum am intalnit la Central Plaza, insa aici accesul vizitatorilor era permis doar intr-un colt al erajului, insa era exact cotul care trebuie, ca sa zic asa. Coltul dinspre Portul Victoria. Privelistea frumoasa, insa cu destul de multa ceata.

Incepeam sa am emotii in legatura cu privelistea de pe Varful Victoria.

VEDERE DIN BANCA NATIONALA A CHINEI - ETAJUL 36

BANCA NATIONALA A CHINEI

DISTRICTUL CENTRAL - SEDIUL BANCII HSBC

La vreo 5 minute de mers pe jos de sediul Bancii Nationale a Chinei se afla tramvaiul cu care poti urca pe Varful Victoria (Peak Tram). Mai multe detalii privind preturi si program de operare, gasiti aici.

Cand am ajuns mi s-a parut coada destul de mare, insa a mers repede. Spun mi s-a parut pentru ca atunci cand am coboarat mi-am dat seama ca de fapt era chiar mica… :)

STATIA DE JOS A TRAMVAIULUI DE URCARE PE VARFUL VICTORIA

RAMVAIUL CATRE VARFUL VICTORIA

Cand am ajuns cu tramvaiul in varf am dat peste…? Peste un mall, desigur! Punctul de observatie al panoramei se afla deasupra unui mall. Accesul pe platforma de observatie este contra cost, dar merita fiecare banut! Privelistea si senzatia pe care o ai acolo sus nu poate fi redata corect in cuvinte!

VEDERE DE PE VARFUL VICTORIA

MALL VARFUL VICTORIA

TRAMVAIUL VARFUL VICTORIA

Dupa ce am coborat la altitudini mai caldute (batea cam tare vantul sus iar temperatura era cu cateva grade bune mai putin decat la nivelul marii) am luat la colindat insula.

CATEDRALA

Am trecut prin holul bancii HSBC si am privit cu multa curiozitate cladirea, considerata una dintre cele mai feng-shui din oras. In timp ce cladirea Bancii Nationale a Chinei este, din cate am auzit, cea mai ne-feng-shui cladire din Hong Kong.

SEDIUL HSBC

NORD ESTUL INSULEI HONG KONG

Mi-am tra sputin rasuflarea departe de freamatul orasului in Parcul Victoria, aflat in vestul insulei.

PARCUL VICTORIA

SEZATOARE IN PARCUL VICTORIA

COREANUL INFOMETAT :)

MASINA - GAZON

Dat fiind faptul ca era sambata dupa-amiaza, strazile au inceput sa fie ne-incapatoare.