Dacia Logan a primit din partea juraților 195 de puncte. Modelul Ford B-Max a primit 160 de puncte în timp ce Dacia Sandero a ajuns pe locul trei cu 115 puncte. Locurile următoare au fost ocupate de: Renault Clio (104 puncte), Skoda Rapid (96 puncte), KIA cee’d (77 puncte), Opel Mokka (77 puncte), Peugeot (72 puncte), Chevrolet Malibu (62 puncte) și Volvo V40 (50 puncte).
Pentru titlul de ”Mașina anului în România” au fost selectate 26 de vehicule considerate eligibile. Dintre acestea au fost alese 10 mașini pentru finală.
Pentru a putea intra în această competiție, un model trebuie să fie complet nou (nu face-lift), să fie pus în vânzare pe piața românească cel târziu în luna ianuarie 2013. Pentru a selecta mașinile eligibile s-a pornit de la un document dat publicității de juriul european ”Car of the Year”. La acesta au fost adăugate modelele specifice pieței românești care nu apar în lista ”Car of the Year”.
Fiecare membru al juriului a trebuit să aleagă din listă un număr de zece mașini din lista celor eligibile. Fiecare vehicul votat a primit câte un punct, iar în finală s-au calificat autoturismele care au avut cel mai mare punctaj.
A urmat o sesiune de teste cu toate vehiculele selectate, după care membrii juriului au avut posibilitatea de a nota cu 15 puncte modelul cel mai apreciat, cu 11 puncte mașina de pe locul doi și cu 9 puncte mașina de pe locul trei.
Pentru ca jurizarea să fie unitară, comitetul de organizare al Asociației Presei Auto din România a pus la dispoziția membrilor juriului câteva criterii orientative: designul interior și exterior, manevrabilitatea, calitățile dinamice, confortul, noutățile tehnologice, securitatea, consumul de combustibil și impactul asupra mediului și bineînțeles prețul modelului, relevanța pe piața românească și imaginea mărcii.

