Însă, raportat la numărul de acţiuni şi excluzând elementele excepţionale, societatea cu sediul în California a înregistrat un profit de 12 cenţi, exact valoarea la care se aşteptau analiştii.
În condiţiile în care, în urmă cu un an, Facebook a înregistrat un profit de 129 milioane de euro (159 milioane de dolari), pierderea netă este explicată prin introducerea în actele contabile a acţiunilor oferite angajaţilor şi prin taxele pentru aceste sume, care s-au ridicat la 1,3 miliarde de dolari.
Cifra de afaceri a crescut cu 32% însă se află sub nivelul aşteptărilor – 960 milioane de euro (1,18 miliarde de dolari), faţă de 936 de milioane de euro (1,15 miliarde de dolari aşteptaţi.
Facebook a precizat că veniturile sale din publicitate au crescut cu 28% pe an, la 992 de milioane de dolari, şi că reprezintă în prezent 84% din veniturile totale.
Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a precizat într-un comunicat că societatea se “concentrează pe investiţii, iar axele prioritare sunt internetul mobil, platforma şi mesajele sociale”. De altfel, cheltuieilile cu investiţiile s-au triplat, ajungând la 336 de milioane de euro (413 milioane de dolari).
Preţul unei acţiuni era joi de 24,58 dolari, departe de cursul de introducere pe Bursă, din 17 mai – 38 de dolari.


