Știm cu toții o grămadă de povești și mituri despre pilotarea unei motociclete sau despre motocicliști: ne referim aici la ciudățenii, ritualuri, obișnuințe care s-au transmis pe cale orală, din tată-motociclist în fiu-motociclist care îți spun ce să faci să mergi mai repede, sau cum să reacționezi când ești în pericol de accident. Bineînțeles, majoritatea sunt doar atât – mituri urbane.
1. Culcă-ți motocicleta la pământ în caz de accident
În primul rând, majoritatea accidentelor se întâmplă într-o fracțiune de secundă. Dacă ai avea timp să înregistrezi pericolul, să formulezi un plan și apoi să îți culci motorul pe șosea atunci ai suficient timp și să eviți accidentul sau să te oprești. Iar mai apoi, să își provoci un accident ca să eviți un accident este absurd. Corect este să încetinești cât mai mult folosind ambele frâne și să stai cât mai drept.
2. Pneurile de curse dau un plus de viteză
Fals – pneurile pentru motociclete de curse au o altă structură chimică care oferă maximul de aderență la temperaturi foarte înalte. În condiții de stradă, nu vei ajunge niciodată să le încălzești suficient ca să funcționeze corect și probabil o sa te alegi cu o căzătură strașnică la prima intersecție.
3. Motocicletele nu sunt detectate de radar
Probabil că mitul acesta se leagă de dimensiunea redusă a unei motociclete față de o mașină. Cel mai rapid serviciu la tenis din circuitul feminin este puțin peste 210 km/h – dacă putem să detectăm cu precizie viteza unei mingi de tenis, cum ar putea poliția să nu înregistreze viteza unei motociclete? Sfatul nostru este să respecți limita de viteză și să lași viteza amețitoare piloților de curse sau mingilor de tenis.
4. Pneurile noi trebuie utilizate o perioadă fără a fi umflate la maxim
Dacă faci asta o să cazi. Pneurile noi au un strat ușor lucios, dar asta se datorează felului în care sunt turnate și nu are niciun efect asupra performanțelor. Nu încerca să le folosești sub presiunea optimă – acest lucru va avea un efect negativ atât asupra motocicletei cât și asupra siguranței tale.
5. Dacă te gândești la accident, vei face accident
Un mit foarte new-age pe care l-am testat personal. M-am gândit foarte intens la un milion de dolari dar nu a apărut. Sigur, nu te gândi obsesiv la eventualitatea unui accident deoarece ai nevoie să te concentrezi la drum, iar dacă gândul acesta te obsedează, noi recomandăm un terapeut. În viața reală, gândurile neînsoțite de acțiune sunt numai atât – gânduri.
6. Motocicliștii sunt irezistibili pentru sexul opus
O să vă comunicăm un secret care vă va simplifica enorm interacțiunile cu sexul opus: oamenii au gusturi diferite. Uimitor, nu? Pentru unii vei fi irezistibil, pentru alții, mai puțin. Undeva în lumea largă există persoane care se dau în vânt după cei care dețin o trotinetă; nici nouă nu ne-a venit să credem, dar statistic trebuie să fie adevărat, iar diversitatea de gusturi își spune în cele din urmă cuvântul. Dacă geaca de piele, casca și motorul erau cheia definitivă a romantismului, băgăm mâna în foc că nu mai existau șoferi de mașini.
7. Cumpără motocicleta la care visezi și vei învăța să o pilotezi
Noi am recomanda să nu faci asta, mai ales dacă visezi la un model ultra-modern, ultra-performant și ultra-scump. În primul rând, fiind începător, ai șanse reale să ajungi acasă cu el zgâriat sau mai rău. În al doilea rând, pe lângă costul motocicletei în sine se adaugă și costul echipamentul de protecție – mai bine te zgârcești la motor și nu la echipament, deoarece acesta este cel care îți va salva viața. Începe cu ceva mai mic și mai ieftin – există atât de multe modele disponibile pentru toate gusturile și buzunarele încât tot ce ai de făcut este să te uiți pe site-ul unui dealer moto sau pe site-uri de anunțuri și apoi să faci puțin research.


