Educatie non-formala si dezvoltare armonioasa

Revista Blogurilor
29.11.2022
Autor: Revista Blogurilor

Educația non-formală îmbracă astăzi forme diverse, oferind o paletă largă de activități, cursuri și acțiuni menite să îi ajute pe cei mici, dar și pe cei mari să își îmbogățească cunoștințele și să dezvolte noi abilitați. Toate acestea contribuie la starea de bine. Și în acest an, Asociația pentru Educație și Sănătate MENS SANA, cu sprijinul financiar al Centrului Cultural și de Tineret Ștefan Iordache, a susținut activități de dezvoltare personală și creativitate prin teatru dedicate copiilor din sectorul 5. În proiectul “Educație în lumina reflectoarelor”, am abordat temele de interes ale zilelor noastre: folosirea adecvată a tehnologiei, comportamentele prosociale și evitarea bullyingului, motivația pentru învățare și grija față de mediu.

Teatrul reprezintă o resursă importantă pentru a oferi exemple inspiraționale, modele de urmat, experiențe diverse ipotetice. Toate acestea ȋnseamnă, pentru public, indiferent de vârstă, o metodă de dezvoltare personală și nu doar divertisment.

Ne punem poate întrebarea cât de util ar fi un curs opțional sau un atelier de dezvoltare personală prin teatru. Putem constata cu ușurintă că tehnologia a schimbat modul în care copiii își dezvoltă abilitățile sociale, produce efecte în modelarea comportamentului lor și schimbă maniera în care ei se raportează la sine și la ceilalți. Să nu uitam că jocurile pe calculator, chiar și atunci când sunt utile, folosite cu măsură și cu sens, produc următorul rezultat: ne însingurează. Și afectează dinamica dezvoltării și cultivării relațiilor noastre în viața reală. Astfel, teatrul ar fi o resursă bună pentru învingerea timidității, îmbunătățirea abilităților de comunicare și chiar are rol terapeutic uneori.

Personajele comice cu care copiii au interacționat au fost alese asa încât să îi amuze, dar și să îi inspire pe cei mici. Au fost interpretate scenele obișnuite pe care copiii le trăiesc la școală ori în grupul de prieteni sau acasă, cu familia, și pe care au avut ocazia să le înțeleagă mai bine din rolul de observator. Interacțiunile cu echipa Asociației au avut rolul de a-i ajuta pe copii să își clarifice unele idei, de a înțelege mai bine acțiunile celor din jur, dar și de a-și analiza propriile reacții.

 

Psiholog-psihoterapeut Lorena Diaconescu

Articole similare:

Top